כיצד פועלים חיישנים בשערים אוטומטיים?

יש לכם שער אוטומטי בבית או במקום העסק? אם כן, האם אתם יודע איך הם עובדים? חיישני שער אוטומטי הם חלק מכריע בתפעול של שער אוטומטי. בפוסט זה בבלוג, נדון כיצד הם פועלים ומה גורם להם לתפקד כראוי.

1. מהם חיישני שער אוטומטיים ומה הם עושים?

חיישני שער אוטומטי הם מכשירים המותקנים על שערים על מנת לחוש מתי מישהו או משהו עוברים בשער. החיישן מפעיל את השער להיפתח ונסגר אוטומטית. חיישני שער אוטומטיים יכולים לשמש במגוון הגדרות, כגון מגורים פרטיים, עסקים מסחריים ומוסדות ציבוריים. הם משמשים לעתים קרובות בשילוב עם מערכות אבטחה על מנת להבטיח שרק לצוות מורשה תהיה גישה לאזור מסוים.

חיישני שערים אוטומטיים יכולים לשמש גם כדי לשלוט בזרימת התנועה ולמנוע תאונות. לדוגמה, ניתן להתקין אותם על שערים המובילים לכבישים מהירים סואנים. כאשר רכב מתקרב לשער, החיישן יפעיל את השער להיפתח, ויאפשר לרכב לעבור דרכו. לאחר שהרכב עבר, השער ייסגר אוטומטית, וימנע מכלי רכב אחרים להיכנס לכביש המהיר.

2. כיצד פועלים חיישני שער אוטומטי, ומהם הרכיבים המרכיבים אותם?

חיישני שער אוטומטיים פועלים על ידי זיהוי נוכחות של חפץ או אדם בקרבת השער. לאחר מכן החיישן שולח אות ללוח הבקרה, אשר מפעיל את פותחן השער. הרכיבים המרכיבים חיישן שער אוטומטי כוללים:

  • משדר
  • מקלט
  • אנטנה
  • מקור כוח

המשדר פולט אות רדיו שנקלט על ידי המקלט. לאחר מכן, המקלט שולח אות ללוח הבקרה, אשר מפעיל את פותחן השער (לכן מומלץ להשתמש במנוע לשער חשמלי יעיל וחזק בשער שלכם). האנטנה עוזרת להגביר את האות ולהרחיב את הטווח שלו. מקור הכוח מספק אנרגיה לכל הרכיבים על מנת לשמור אותם פעילים.

כפי שאתם יכול לראות, חיישני שערים אוטומטיים הם חלק מכריע ממערכת שער אוטומטית. הם אחראים לזהות נוכחות של חפץ או אדם ולהפעיל את השער להיפתח. בלעדיהם, שערים אוטומטיים לא יוכלו לתפקד כראוי.

3. מהן חלק מהבעיות שעלולות להתרחש בחיישני שער אוטומטי, וכיצד ניתן לתקן אותן?

ישנן מספר בעיות שעלולות להתרחש בחיישני שער אוטומטיים. בעיה אחת היא שייתכן שהחיישן לא רגיש מספיק. זה יכול לגרום לשער להיפתח מאוחר מדי או לא להיפתח כלל. בעיה נוספת היא שהחיישן עלול להיות רגיש מדי, מה שגורם לשער להיפתח ונסגר שלא לצורך. לבסוף, החיישן עלול להתלכלך או להינזק, מה שיכול למנוע ממנו לפעול כראוי.

אם אתם נתקל בבעיות עם חיישן השער האוטומטי שלכם, יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי לתקן את הבעיה. ראשית, בדקו אם הרגישות של החיישן ניתנת להתאמה. אם כן, התאימו אותו עד שהשער נפתח ונסגר בזמן הרצוי. לאחר מכן, נקו את החיישן עם מטלית רכה כדי להסיר לכלוך או פסולת. אם החיישן עדיין לא פועל כראוי, ייתכן שיהיה עליכם להחליף אותו בחדש.

שימו לב, יש מצבים שיש בעיה במנוע השער ויש לחפש מנועים לשערים אוטומטיים חדשים. אך לפני שקונים מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע.

4. איך אתם יכול להבטיח שחיישן השער האוטומטי שלכם פועל כהלכה בכל עת?

יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי להבטיח שחיישן השער האוטומטי שלכם פועל כהלכה בכל עת. ראשית, נקו בקביעות את אזור החיישן כדי למנוע הצטברות של פסולת. לאחר מכן, בדקו את רגישות החיישן והתאם אותה במידת הצורך. לבסוף, בדוק את החיישן באופן קבוע כדי לוודא שהוא פועל כראוי.

5. מהם חלק מהיתרונות של התקנת חיישן שער אוטומטי בנכס שלכם?

ישנם יתרונות רבים בהתקנת חיישן שער אוטומטי בנכס שלכם. חיישני שער אוטומטיים יכולים להגביר את האבטחה על ידי מניעת גישה לא מורשית לאזור מסוים. הם יכולים גם לשפר את זרימת התנועה ולמנוע תאונות. לבסוף, הם יכולים להקל על פתיחה וסגירה של שער, במיוחד אם השער גדול או כבד.

לקבלת שיחת ייעוץ חינם

צריכים שלט מקורי נוסף?
מלאו את הטופס והשלט שלנו בדרך אליכם!
עלות שלט כולל משלוח חדרה עד הרצליה - 249 ₪
עלות שלט כולל משלוח צפון או דרום - 398 ₪
*לידיעתך: לא ניתן לאסוף את השלט בצורה עצמאית*
לאחר שליחת הטופס ישלח מסמך דיגיטלי לתשלום עצמי באמצעות כרטיס אשראי ההזמנה תעבור אלינו ועד 7 ימי עסקים יסופק שלט ע״י שליח ובתיאום מראש.